úterý 25. května 2010

Tak my už jdeme do finále a za volné místo na disku vážně dík

Seriálová sezóna skončila. Tedy ta hlavní, čímž mám na mysli tu, která začne na podzim a skončí v květnu. O tom, že pro mě seriálová sezóna znamená vlastně celý rok (protože neexistuje týden v roce, kdy by nevyšel alespoň jeden seriál, který bych nesledoval) raději taktně pomlčím. V čem byla tahle jiná než ostatní?

Skončilo LOST. O tom už jsem se však zmiňoval včera.

How I Met Your Mother se konečně svezlo na hranici a právě balancuje mezi totální lhostejností a totální nudou. Že už to je neúnosné, o tom svědčí celá pátá řada, která jenom v několika dílech ukázala, že si alespoň ten balanc zaslouží. A v září bude hůř! HIMYM season 6. Johnny Cash má ale vždycky pravdu, takže: Sooner or later, God's gonna cut you down.

Dalším sitcomem na přetřes je The Big Bang Theory (link). Ten stejně jako předešlé HIMYM letos objevili téměř všichni a je jen otázkou času, kdy do slovníků nespisovné češtiny pronikne bazinga. Achjo. O seriálu ale na rozdíl od toho paskvilu nahoře můžu mluvit jedině v dobrém. Protože minimálně pro mě se TBBT vypracovává stále vzhůru a zároveň zůstává jediným seriálem, na který se nemůžu dívat s anglickými titulky. Já ty vtipy takhle prostě nepochopím. Tak doufám, že bůh z CBS bude vědět, kdy skončit. Čtvrté sérii dávám zelenou.

CBS pro mě letos hrála jenom na pobavení, proto jsem vzal za vděk čtvrtou sérií Rules of Engagement (link). Tenhle sitcom jako jediný dokázal, že je prostě nejlepší. Opravdu nestavím na první příčku Přátele, opravdu je RoE mou srdcovkou a kultovní záležitostí. Když samozřejmě nepočítám IT Crowd, to je totiž úplně jiná kategorie. Britský seriály prostě patří jinam. Jsem jenom potěšen, že se z vedení CBS ozvalo, že pátá série na nás už čeká. A my čekáme na ni! Já v první linii!

Když už jsem načal ty britský seriály, měl jsem tu čest seznámit se s Misfits. Šest dílů něčeho tak divného, až vlastně geniálního. To už ale skončilo dávno. Nicméně zářez si to zaslouží. A vy se na to rozhodně podívejte. Dřív, než začne druhá řada.

Stanice ABC se letos také činila. Nejenom Ztracenými, ale hlavně zkusila vsadit na Flashforward (link). FF byl ovšem podle mě tak stupidní a blbý, že jsem jej po sedmi epizodách s radostí odstřihl a smazal. Tento seriál si nezaslouží být součástí mé DVDtéky. A fakt, že si tenhle fakt uvědomilo i vedení - tudíž seriálu zakázali vstoupit do druhé série - svědčí o tom, že ne všechno s logem ABC musí být nutně úspěšné. Nápad může být dobrý, ale na provedení hlavně záleží.

Cougar Town (link) na stejné stanici měl za úkol pobavit a všechny nalákat na Přátelskou Courteney Cox jako čtyřicátnici, která nikdy nezestárne. No, zestárla, jde to na ní vidět, ačkoliv všech těch 24 pitomě trhlých dílů svědčí o tom, že si to bohužel stále odmítá přiznat. Přese všechnu tu infantilnost a vyloženě americkou blbost si mě však CT něčím získal. Nechám to až na druhé řadě, abych přišel na to, proč se na to vlastně pořád ještě koukám. Možná jen kvůli tomu úžasnýmu soundtracku.

Jejich posledním "hitem" mělo být V (link). Sci-fi remake o mimozešťanech s esem v rukávu jménem Elizabeth Mitchell. Prvotní nadšení vystřídala kardinální nuda. Momentálně mám seriál rozkoukaný a uvidím, kdy se odvážím dokoukat první sérii. Vzhledem k tomu, že oproti FF si právě V získalo druhou šanci v druhé sérii, zřejmě by to mohlo být lepší.

Stanice FOX letos pro mě zůstává číslem dvě, protože odvysílala druhou řadu Fringe (link). V první řadě jsem se půlku série potýkal s nutkáním všechno vypnout a spálit. V druhé půlce mě Olivia konečně chytla za srdíčko a druhá řada už jenom vylepšovala, vylepšovala a vylepšovala. Zpackaný FF měl být prý náhradou za Lost. Náhradu za Lost ale může udělat jenom starej dobrej J.J. Abrams. Takže ji udělal. Akorát o rok dřív. A na jiné stanici. ABC, you may go fuck yourself.

Hodně plusových bodů si zaslouží i za seriál Glee (link). Tenhle tak trochu "gay" (jestli víte, jak to myslím) muzikálový seriál je tak příšerně naivní a zračí všechno to, co nesnáším na té příšerné american high school fucking culture a paradoxně se mi to líbí. No, co si budeme povídat, Glee má příběh, kterým si můžete podložit kratší nohu stolu. Jenže když začnou zpívat a tančit a hrát, vždycky to vystoupá do výšin. Koncentrace talentovaných tváří: 500 na metr čtvereční. Seriál však ještě do finále nevstoupil, od poslední epizody jej dělí ještě tři díly. Ačkoliv tendenci má spíše klesající, stále se drží vysoko nad vodou. A zřejmě proto si FOX objednal další dvě série.

Mezitím na FOXu skončil i Dollhouse (link). Důstojně odešel po dvou sériích a myslím, že je to jenom dobře. Ačkoliv to právě teď není nějakej televizní blockbuster, za několik let to dozraje (když dozrajeme i my všichni) a pak to bude klenot. Uvidíte, že jo.

Kdo si drží prim v největším přínosu mojí duše, to je jednoznačně Showtime. Jejich Dexter (link) se čtvrtou sérií naprosto zbořil hranice fascinace a přikoval mě do křesla tak pevně, že jsem z toho i těžce dýchal. Naopak jsem během roku dohnal Californication (link), abych pak mohl spolu se všemi ostatními dorazit finále třetí řady shlédnout s ostatními. A o tom, že Hank Moody je fucking genius a David Duchovny je hell an actor se budu klidně prát do skonání. Showtime jednoduše natrhl všem prdel. A já už fakt nemůžu dospad podzimu na další série obou seriálů.

Čemu jsem letos dokázal odolat, to byli Heroes (link). Ačkoliv prý poslední (ano, seriál byl po této sérii utnut, uvažuje se o závěrečném filmu) řada stála fakt za to, už jim nevěřím ani nos mezi očima. Moje sbírka sice bude nekompletní, ale kdo stojí o seriály, který měly celý tři série (nebo čtyři volume, oni to mají hrozně divně rozdělený) abych jim dokázal věnovat maximální pozornost. Projevil se zde tzv. Prison Break efekt. Když někdo prostě neumí natahovat, ať se na to radši vysere. Závěrečný film PB jsem vypnul po čtyřiceti minutách a v životě už to nechci vidět. Hrdinové vždy patřili mezi mé nejoblíbenější. Ale už jsem poněkud náročnější a sledovat neustálé zvraty a pořád stejně krásnou Hayden Panettiere, na to už jsem asi starej. Každopádně nic try, bitches. NBC si letos u mě ani neškrtlo.

Jenom taková krátká zmínka - Warehouse 13 stojí za houby. Na to jsem tuhle sezónu taky přišel. A Happy Town mě přestalo bavit hned v půlce pilotního dílu. Nyní už jen toužebně očekávám letní HBOvskou upírskou megalománii True Blood (link). A ta má letos podle mě dost slušně nakročeno. Uvidíme, jak si se třetí řadou poradí. Já jim fandím. Už jenom díky jejich reklamní kampani. O Pravé krvi si povíme až v září. To zrovna skončí... A začne seriálová sezóna 2010/2011. Kdo už se těší?

Teď už nastává jen finální rituál. Vypálit všechny seriály, které jsem za rok nastřádal (počítám i ty, které se již nevysílají, nejsou aktuální, stáhl jsem si je do zásoby, ...). Je čas uložit nějakých 150 GB na kulaté nosiče. Tady ještě bude žhavo. Hell yeah!

1 komentář: