sobota 31. července 2010

Chinaski uráží mě a hlavně sami sebe

V dobách, kdy jsem ještě Chinaski miloval (do dob alba Premium), byli tihle kluci z Prahy mojí nejoblíbenější kapelou. Když vydali Music Bar, byl zvláštní, ale po několikátým poslechu dost dobrej. Jejich další album 07 bylo ještě horší na počet poslechů, po kterém to bylo konečně stravitelné a celkově se jim docela povedlo. Ale jakmile jsem uslyšel tuhle písničku, chtělo se mi zvracet.


Dřív jsem k nim ještě choval úctu takovou, že jsem za jejich cédéčka nebo kazety utrácel peníze, v případě příštího alba to neudělám ani omylem. A to jenom kvůli téhle nechutné slátanině!

1) PŘÍŠERNEJ TEXT!

Lidi chtějí skákat
a bejt při tom veselí
já bych radši zůstal
ležet v posteli

Dobře, tohle ještě beru, ačkoliv nevím, jestli lidé chtějí skákat a bejt při tom veselí, já bych se radši místo toho škrábal v prdeli. (Ono je to vlastně celý taková konečníková rýmovačka)

Já vím, že tohle zrovna není
zpráva století
však rád bych vám všem přiblížil
své vnitřní napětí

Já to vím taky, že to není zpráva století, ale tohle je ještě pořád mejnstrímově ucházející. Napsat písničku o tom, jak se někomu chce spát, to je největší kravina všech dob.

Milí mladí přátelé
já necítím se zrovna skvěle
políbím i nepřítele
jen mě vraťte do postele
Každodenní realita
budík jako bomba tiká
moje skrytá identita pod peřinou
chce spát

A už to začíná :) To je tyvole refrén! I zkouřenej, ožralej a dvakrát poblitej bych napsal mnohem lepší písničku, mít nějakej hudební sluch. Políbím i nepřítele, jen ať Michal táhne do prdele. V jeho případě by neměl tikat budík, ale nějaká elektromagnetická bomba, která smaže tuhle nahrávku z celýho světa.

Jak rád bych napsal jak je krásně
a jak mám všechny rád
však v hlavě zatím vrstvím básně
o tom, jak moc se mi chce spát

Jak rád bych zpíval o lásce co hory přenáší
o slunci, které shlíží na svět z výšin radostných
co slovo perla krásný šperk tak čert aby to vzal
proč dnešní ráno přijde mi jak rána na solar

Co je jako tohleto za vál? Vyloženě vložený, aby se to rýmovalo, nebylo to příliš složitý a lidi si to mohli odtleskat na koncertě. Nevim, kdo skládá básně o tom, jak moc se mu chce spát. Kdyby se mi chtělo takhle moc spát, tak seru na básničky a chrápu jak belina. Takže ať si vybere, jestli chce spát anebo dělat muziku. V Michalově případě by se měl on sám píchnout o trn a usnout na sto let jak Růženka a uzákonilo by se, že žádnej princ ho z toho nesmí vysvobodit.

Třeba zítra podaří se
zvláštní konstelace hvězd
já budu v dobré náladě
a stromy budou kvést

Vznikne píseň jako víno, pozitivní text
možná Grammy vyhrajem a prachy budou téct
však dneska lidi je mi líto, nemám, co bych psal
snad jediné, a to už víte, o tom, že bych spal


Jo, to je přesně ono. Vznikla píseň jako víno, pozitivní text a prachy budou téct, alespoň upřímní jsou. Navíc sám autor uznává, že už neví roupama coby, takže ať už o tom radši zbytečně nemrmle a táhne do peřin.

Pak zase následuje refrén a koncovka: ne ne ne nejsem psavec, jsem spíš spavec, nejsem psavec
tak mě vraťte do postele

Tak ho tam proboha někdo vraťte a přikryjte dřevěným víkem, aby už nikdy v životě nic takovýho nevzniklo!

2) BON JOVI a GUNS'N'ROSES

Ten začáteční kytarovej riff mi hrozně připomíná právě písničku Sweet Child O'Mine a úplně celý to podle mě velice NEúspěšně sosá úplně všechno ze songu We Weren't Born to Follow. Jasný, co po těch letech chcete vymýšlet za novinky, ale, kluci, ono to jde, jenom se musí chtít a písničky se nesměj psát o svačinové přestávce na mastnej papír od salámu.

3) KLIP SI STRČTE DO POSTELE

Nejenom, že z bezmyšlenkovitého textu se mi ježí chlupy na hrudi a z ubohých pokusů o rádobyoriginalitu mi žloutnou zuby, ani na ten klip se nedá dívat. Jednak proto, že pan frontman je rok od roku hnusnější, což se málokteré celebritě jen tak podaří, druhak proto, že jeho hitlerovská patka znásilňuje moje oči, třeťak se tam všichni hýbou jak kdyby před chvílí vstali (i když to mohl být záměr) a čtvrťak nechápu, co to je za vál zpívat o spaní a posteli, zatímco se mi za zádama promítá louka se stromem a moře s mostem a závěrečnej odchod kapely bůhvíkam (postel, prdel, každému dle gusta) je prostě jenom důkaz, jak zkažení jsou Chinaski a věděj moc dobře, že takový peklozla si můžou dovolit.

Můžou, co by nemohli, když píšou jednoduchý písničky pro tupce, kterým na ničem nesejde, hlavně když to bude chytlavý a bude to znít dobře jako nový vyzvánění na mobil a všichni v sedmé bé si to ode mě přepošlou skrz bluetooth a celá generace bude hustá. Měl bych si asi poslechnout jejich předchozí alba, jestli vážně byla všechna tak tupá anebo až tahle písnička to probořila. Faktem zůstává, že Chinaski jsou rok od roku horší, rok od roku jim sláva stoupá čím dál víc do hlavy a když jim v MF Dnes píšou dobrý recenze, není důvod se nad sebou zamyslet a mejnstrímovatět do toho nejnechutnějšího středu, kam se odváží zamířit málokdo.

Peníze, peníze hýbou světem, přidej se a pak kulometem smíš určovat právo. Malátný si vzal příklad z Landy a místo kulometu vzal do ruky kytaru a káže z pódia svoji školní jídelnu. Závěrem už jen slova mojí kamarádky Soňky: "Ten klip je v pohodě.. ale ta písnička teda fakt hrozná.. takhle o hovnu bych mohla napsat i něco já :D :D"

4 komentáře:

  1. Drsný, jsem v článku:D Krásně jsi to napsal!:D

    OdpovědětVymazat
  2. S Chinaski to mám obdobně jako ty, též jsem měla období, kdy se mi opravdu líbili a skončilo po vydání Best offka (to se mi líbilo, smaozřejmě... ale pak dál..a definitivní úpadek přichází s MusicBarem, 07 jsem si už ani neopatřila...) ale pořád jsem je z nějáké té nostalgie jako brala... Zkrátka od té doby, co se zhoršuje Malátného image, jde s tím ruku v ruce i tvorba. No, a nutno říct, že tato píseň tedy překonala všechny dosavadní přešlapy. Tak si tedy dám dnes den s Chinaski a jistě zjistím, že hrozní byli vlastně vždycky... Jinak článek neskutečně pobavil, hezky jsi to napsal... škoda, že je to tak nechutně pravidvé:)

    OdpovědětVymazat
  3. Písnička je fajn, sice radši bych Chinaski slyšel s výraznějším punk rockovym podbarvením, ale jinak pěkná, fakt se mi líbí. Btw pokud jsou ti tyhle texty moc, zkus Kryštof, to asi nepřežiješ! Jediné v čem s tebou mohu souhlasit je, že Chinaski se pokoušejí čím dál tím více vmačkávat nějaké oduševnělé fráze do svých textu oproti dřívější až vulgární jednoduchosti! :D Jinak se dá říct, že mi tvé komentáře sedí k námětu ankety zde na webu! :D
    Jeez

    OdpovědětVymazat
  4. Tak co, Tome, jak se Ti líbil "přímý přenos této písničky telefonem z Trnkobraní?" :-)) Já Ti musela zavolat... Akorát nevím, jestli jsi něco slyšel ??? :-)))

    OdpovědětVymazat