pátek 1. května 2009

Aktuální filmovo-seriálové zážitky

Jelikož jsem tvor zvídavý a koukavý, takže co mi přijde pod ruku, rád shlédnu. Ať už je to dřív, ať už je to později. Jelikož však můj filmový apetýt poměrně strádal, musel jsem se včera kouknout na jeden film. Kupodivu je to film, který jsem rozkoukal dřív a usnul jsem u něj. Mám už takovou teorii, že u pokud u filmu usnu, je to dobré znamení, protože napodruhé se mi zaručeně vryje někam do REM fáze spánku a já si o něm nechám zdát. Stejné to bylo i s těmito třemi počiny. Dva filmy a v mezipauze (neplést s menopauzou) jeden seriál. A všechny obstály na jedničku. Kdo ani jedno neviděl, snad vezme za vděk aspoň těmito jednohubkami.


Rachel Getting Married [90%]

Rachel se vdává a její sestra, Anne Hathaway, by u toho ráda byla. Už dlouho se však léčí z drogové závislosti. A poměrně dlouhou dobu už je čistá. Problém je ten, že se stále pokouší řešit věci z minulosti, které jsou však dávno zahrané v autu. Postupně se dovídáme, kdo v rodině umřel, čí to byla vina a proč je důležité být upřímný. Z jedné malé špulky se pak odvine velice silný příběh o tom, že rodina má držet při sobě, že neexistují žádné rozdíly mezi lidmi, že láska může překonat úplně všechno a hlavně, že není dobré oprašovat skříňové kostlivce, zvlášť ne v době, kdy se vaše sestra vdává. Jen je škoda toho táhlého a protivného konce, který postrádal nějakou "akci" a udělal za celou skvělou atmosférou psychologickou tečku. Posledních pár scén pravděpodobně režíroval myč oken, který smutnil nad ztracenou pixlou jaru.


True Blood [100%]

(ano, to je ten seriál) Žijeme ve světě, kde stejně jako sloni, protivní šéfové, či zlobivé přítelkyně žijí upíři. Aby se však zabránilo újmám na lidských životech, je zaveden vcelku přijatelný kompromis. Nápoj Tru: Blood, který upírům umožňuje dopřávat si svých slastí v jakémkoliv baru a nevypít ani jednoho člověka. Mnoha lidem je to jedno, ještě víc lidí to sere, ale některé to fascinuje. Mladá servírka a telepatička Sookie k nim patří. Zamiluje se do upíra Billa, který není z těch, jejichž dobrou náladu určuje množství mrtvých lidí. Myslíte si, že už tu máme zápletku? Těsně vedle. V městečku Bon Temps totiž není úplně všechno v pořádku. Například Sookiin bratr Jason, kurevník a smolař, na kterého chce místní policie hodit vraždu tří žen. Do celého kolorytu zapadá také homosexuál Lafayette, jehož hlášky jsou naprosto perfektní, a jeho sestřenice Tara, která pro nějaké to "fuck" nejde daleko. Celé to doplňuje Sam, majitel baru, který je až po psí uši (mrk) zamilovaný do Sookie. Celých dvanáct epizod je však prakticky totožných. Sex, krev, sex, upíři, sex, vražda, sex, vtipy, sex..... a sex. Celému komplexu to ovšem dodává jistý (neřekl jsem erotický) náboj a alespoň já se držel obrazovky jako klíště a nespustil z ní oči. Navíc v červnu začne druhá série, kde by se mohli objevit (i kdyby jen ve featuringu) vlkodlaci a metamorfové. A do toho celého skvěle zapadá: I wanna do bad things with you!


Changeling [100%]

Psychologické drama (nečekaně), kde podle mě naprosto božsky vystupuje Angelina Jolie jako žena, které se ztratilo dítě. Byla by však vražda filmu, říct vám, o čem to celé vlastně je. Nerad bych zkazil jedinečný zážitek nikomu z vás. Ve zkratce tedy jen vyzdvihnu těžiště, na kterém se vše vratce kolébá. Matce se ztratí syn. Pět měsíců marně čeká, až jej Los Angeleská policie najde. Po této době však přichází výborná zpráva: syn byl objeven. Jenže, to má své "jenže"! "This boy, he's not my son! What kind of mother will I be, if I won't recognize my son?" Do toho si však LAPD zpívá stále stejnou písničku o tom, že děti se za pět měsíců změní, takže ja naprosto možné, že mu zmizí mezírka mezi zuby, je obřezán a zmenší se o osm centimetrů. Jak s tím souvisí masový vrah, zkorumpovaná policie, ústav pro psychicky narušené a advokát, který za své služby nechce zaplatit, to už musíte zjistit sami. Ne nadarmo jsem řekl, že nabízím pouze jednohubky.


Obrázky: crankycritic.com, my.spill.com, galaxycine.vn

Žádné komentáře:

Okomentovat