neděle 29. března 2009

Marley a Já [70%]

Tento víkend byl určitě předurčen ke sledování příjmených filmům ještě než jsem se narodil. Chápejte, venku prší, mamka upeče parádní buchtu a vy si sednete do křesla, přetáhnete přes sebe peřinu a zapnete přehrávač. Pak už se jen usmíváte.

Owen Wilson, Jennifer Aniston a labradorský retrívr (nebudu uvádět, že někomu jako retrívr přijde i Wilson sám). Nemusíte mít rádi ani jednoho z nich, ale přesto není na škodu film s takovým obsazením shlédnout.

John a Jenny Groganovi se právě vzali a žijí spolu v jednom malém domě. John dá své ženě k narozeninám malý dárek - štěně labradora. A kde se vzala, tu se vzala: máme tu zvíře, kolem kterého se vše točí.

Marley je hafan k nakousnutí a to stejné platí i o všem v jeho okolí. V Marleyho očích je totiž naprosto všechno k nakousnutí, čehož využívá se psím enthuziazmem a zapálením pro kus. A když nekouše, žužlá. A bojí se bouřek. A zmiňoval jsem, že je prostě hyperaktivní? Oběma jeho páníčkům dává jeho výchova zabrat, ale když nezabere ani psí škola, je rozhodnutí jasné: Marley zůstane takový, jaký je.

K mému obrovskému nadšení jsem nesledoval film, kde pes umí hrát volejbal, hokej, vodní pólo a ani nedokáže zachraňovat svět před spáry zlých tlustých koček. Neobjeví se žádná krize, která páníčka a psa rozežene od sebe, jako v miliónech ostatních filmových předlohách. Proto je Marley a já neokoukaný film s velice smutným koncem. Nesnažil se totiž opisovat již viděné a přesně se hodící bijáky na sobotní dopoledne s ČT 1. Je to podobné, ale přesně ve chvíli, kdy si fakt myslíte, že to můžete vypnout, protože víte, co se stane - se to nestane! Což vás osvěží a vy pokračujete ve sledování. A jak už jsem psal, usmíváte se.

Čas pomalu plyne, vy párkrát vstanete a protáhnete se, protože (a to si nemůžeme namlouvat), Marley a já není nic, k čemu si sednete a sedíte až do konce. Ale i přesto, že se párkrát přistihnete, jak koukáte na mouchu na radiátoru, stejně se neubráníte dojmu, že jste právě viděli velice povedený film se smutným koncem.

Dojemné hodnocení: 1 kapesník z 10

Obrázky: firstshowing.net
bez korekce

1 komentář:

  1. Ahoj človíčku!
    Jestli se ti líbí film Marley a Já tak pro něj prosím hlásni na stránce www.hihnalka.blog.cz v článku SONFilm
    Předem ti děkuji za hlas.
    Přeju ti příjemné prázdniny!

    OdpovědětVymazat