neděle 29. března 2009

Yes Man [80%]


Nesmíte si myslet, že jsem hlupák, který si neumí spočítat, kolik ho bude stát jeden oběd ve školní jídelně, ale já od doby, co jsem viděl Věčný svit neposkvrněné mysli, ihned zpozorním, jenom uslyším jméno Jima Carreyho anebo Charlieho Kaufmana. Může jít o naprostý propadák, číslo jedna v anketě "tak tohle jste vážně posrali roku", či skvělý film, na který svět nikdy nezapomene. Může jít o kapra, kterýho lidi snědí na Štědrý den a všem to bude jedno. Já se na to ale stejně kouknu. A proto jsem si "jesmena" vyhlíd hned ze začátku.

Zní to hezky: Unuděný lenoch, který víc než přátele radši uvítá film z půjčovny najednou zjistí, že svým chováním všechny štve. Straní se telefonátům, schůzkám, zapomíná, takže se vlastně není čemu divit, že mu někdo otevře oči. Když si to sám uvědomí, zjistí, že se s tím dá ještě něco dělat. A proto jde na přednášku, která mu (jo, jen do mě, klišé, bij mě, zrůdo!) změní život.

Zkusili jsme si to i my, v redakci. Zkusili jsme na všechno odpovídat kladně, nezahodit žánou šanci, jak žít svůj život naplno! Ráno jsme vstali brzo, udělali všechny domácí práce, ale stejně jsme se nedokázali uhlídat. Jsme typický příklad "no manů", kteří prostě nevítají každou příležitost s otevřenou náručí (nehledě na to, jestli je totálně pitomá). A o tomhle je celý film (a že tam těch "yes" sekvencí opravdu ye ;o))

Je to příběh o přeměně člověka, který ovládá smíchutvorné grimasy, kterými nás dostává na lopatky. Je to příběh lásky, která (ať už je vám to po vůli) nakonec stejně všechno obrátí jinak. Je to vtipný příběh s ponaučením. Jsou tam momenty, kdy se člověk nezasměje stylem "pchuh" a spokojeně si odfrfne, ale momenty, které opravdu vyvolají "hahahe" jásot, ale samozřejmě, tolik jich tam není.

Nečekejte Dallas (to jsem ani psát nemusel), nečekejte Čundr-country show, netěšte se, že přijde kouzelník, ale rozhodě si po shlédnutí Yes Man řeknete: "Tohle bylo opravdu, opravdu dobře strávených 104 minut."

Obrázky: wildaboutmovies.com
bez korekce

Žádné komentáře:

Okomentovat